10 ting som ødelegger for suksess

B2B – REKRUTTERING – INNLEIE – SALGSTRENING – LEDERUTVIKLING – MØTEBOOKING

Suksess ligger i skjæringspunktet mellom mening med livet, oppnådde resultater, maks innsats og harmoni. Vi ser på en rekke ting som hemmer vår suksess.

I B2B Salg har vi tror på at vi må søke å være hele mennesker for virkelig å lykkes. Det betyr balanse og harmoni i de fleste viktige rollene i livet vårt, enten det er i privatlivet eller på jobben. I konkurranseyrket salg, for eksempel, er det umulig å lykkes over tiden, hvis du er ulykkelig.

Her er en liste over ti ting som kan ødelegge for din suksess:

1. Overdreven bekymring

Bekymringen er den energityven som legger størst demper på lykken for mange. Ofte bekymrer vi oss for ting som aldri skjer. Vi tar straffen på forskudd.

Bekymringen svekker vår konsentrasjon, ødelegger vår evne til å yte – hvis vi lar den få fritt spillerom.

En bekymring kan brukes konstruktivt som et varsko om at noe er «galt». Forutsetningen er at vi umiddelbart søker årsaken til bekymringen og tar affære så snart vi har funnet årsaken.

Ofte vil prosessen med å analysere årsaken dempe eller fjerne bekymringen. Derimot, hvis vi lar bekymringen være i fred, forsterkes den gjerne til angst – som kan være lammende.

2. Nag

Å bære nag til andre, stjeler tid, energi og krefter. Det er umulig å være lykkelig dersom du bærer sterkt nag til andre mennesker. I kjølvannet av nag følger hele problemkomplekset rundt hat og hevn.

For din egen skyld, bør du tilgi mennesker du bærer nag til – fordi det gir deg selv fred. Å tilgi betyr ikke at du aksepterer det andre har gjort mot deg, ei heller at du skal like eller omgås den du tilgir. Det betyr simpelthen at du gir slipp på de negative følelsene om vedkommende.

3. Sammenligning med andre

Enten du er i forhold eller blant venner, fører sammenligning med andre ofte til elendighet. I konkurransesammenhenger er det selvfølgelig både naturlig og greit med «sammenligning» – det ligger i sakens natur. Når det blir sykelig og svekkende, er når sammenligningen går på selvverdien løs. Misunnelse, misnøye og selvmedlidenhet følger av overdreven trang til sammenligning.

4. Materialisme tar overhånd

Penger og jordisk gods er vel og bra, men de er beviselig ikke primære bidragsytere til lykke.

Ting som vennskap, relasjoner, samvær, kjærlighet, misjon i livet, personlig utvikling, bidrag til andre menneskers vekst og lojalitet til egne verdier, er mye viktigere for lykke og suksess.

5. Mangel på misjon i livet

Hvis vi ikke har noe misjon med livet vårt, ender vi opp med bare å eksistere. Vi blir meget påvirkelige noe som dessverre kan fører til at vi lever andres visjon av vårt liv – ikke vår egen.

Har du en misjon i livet, i jobben og i din omgangskrets, følger entusiasme, mening og lykke. Mangler du en misjon i livet, blir tomhet, ensomhet og søken etter eksternt påfyll gjerne konsekvensen.

6. Sterk orientering mot fortiden

Livet er nå.

Fortiden er en kilde til lærdom og utvikling, ikke et orakel eller en rettesnor. Fortiden har den egenskap at den ikke kan gjøres noe med. For mange av oss lar oss styre av fortiden på bekostning av nåtid og fremtid – med svekket lykke som resultat.

7. Usunn livsstil

Usunn mat, lite søvn, mye stress, sjelden sjelefred, lite trening og en stillesittende livsstil gir svak helse. Selvforskyldt svak helse svekker vår produktivitet og hemmer vår opplevelse av suksess og lykke.

8. Perfeksjonisme

Enten du forventer av deg selv at du skal være perfekt, eller du tror andre forventer at du skal være perfekt, eller du mener at andre skal være perfekte, så er perfeksjonisme drepen for gjennomføringsevne og derved oppnådde resultater.

Trenering, bekymring, angst og handlingslammelse er følgesvenner til perfeksjonisme. Det sier seg selv at lykke, suksess og produktivitet svekkes.

9. Uvilje mot å lære

Så snart du anser deg for å være ferdig utlært eller for gammel til å lære, slutter du å vokse. Da blir du også fort «gammel».

Vi har alle møtt eldre mennesker som er både fysisk og mentalt unge. De er mennesker som hele tiden søker å lære og utvikle seg. De har fortsatt tro på at de har sine beste presentasjoner foran seg på en rekke områder.

10. Kjedsomhet

Møter du ikke motstand, ender du fort opp med å kjede deg.

Hele vår moderne, trygge og gjennomregulerte livsstil kan fort føre til en overstimulert kjedsomhet. Derimot, dersom du stadig utfordrer din komfortsone (= sommerfugler i magen), så er du garantert ikke å kjede deg.

Kjedsomhet kan knappest sies å være kilden til suksess eller lykke.

BEHOV FOR DYKTIG SALGSJEF eller MARKEDSSJEF?

LEDELSE, SALG OG DIGITAL MARKEDSFØRING
Tiltrekker og finner verdifulle kandidater som skaper resultater, ROI, og blir lenge

 

ALLE BRANSJER, HELE NORGE

Rekruttering    Interimledelse    Innleie    Salgstrening    Lederutvikling

 

• Kandidat «Community»
• Kandidat databaser
• Genuin searchprosess
• Lederblogg
• Salgsblogg
• Nyhetsbrev
• Rådgiver vekst og organisering
• Salgs- og leder coaching

 

B2B evalueringsprosess: Metode for rekruttering av selger, digital markedsfører og salgssjef
Suksesskriteriet for å tiltrekke, utvikle og beholde en dyktig salgsdirektør, markedsdirektør, salgssjef, B2B selger, Key Account Manager, New Business selger og Digital Markedfører.

Behov for proffe folk som skaper resultater og blir lenge?

Ta kontakt for en kort prat nå:  kunde@b2b.no

 

B2B (B2B Group AS og B2B Salg AS) er en ledende aktør innen rekruttering, innleie og utvikling i ledelse, salg og digital markedsføring.

Selskapet har nå over 10 års erfaring og 10 – jubileum i 2020.

B2B er eneste nisjeselskap i Norge med fagnisjen ledelse, B2B salg og B2B markedsføring som leverer både rekruttering og utvikling. Målet er å hjelpe våre kunder med å skape prestasjonsteam, moderne salgskultur, vekst og ROI.

FLERE TIPS fra B2B eksperter:

Interessert i B2B Salg Digital Salgsprosess? Les vår salgsblogg artikkel Digital Salgsprosess B2B – en definisjon her: https://old.b2b.no/nyheter/digital-salgsprosess-b2b-en-definisjon/5617/

Her er tips på hvordan du gjennomfører B2B Salg webmøte:
• KUNDEMØTE PÅ WEB – 3 tips Digitalt Salg: https://old.b2b.no/nyheter/kundemote-pa-web-3-tips-digitalt-salg/5626/
• 23 punkts SJEKKLISTE for kundemøter på web – B2B Salg: https://old.b2b.no/salgsblogg/sjekkliste-for-kundemoter-pa-web-b2b/5248/?%20omhide=true

Andre tips fra B2B’s SALGSBLOGG:
• Webmøte, Webintervju, Websammenkomst – noten tips på verktøy: https://old.b2b.no/salgsverkt%c3%b8y-og-crm/webmote-webintervju-websammenkomst-noen-tips-pa-verktoy/5188/
• 7 Tips på hvordan jobbe effektivt med B2B salg på hjemmekontor: https://old.b2b.no/salgsblogg/7-tips-pa-hvordan-jobbe-effektiv-med-b2b-salg-pa-hjemmekontor/5335/
8 tips for kundevekst: https://old.b2b.no/salgsblogg/8-tips-for-kundevekst/5524/?omhide=true

Karrieretips? - om personlig utvikling, salg, vekst og ledelse

Behov for dyktige folk i salg, markedsføring eller salgsledelse? Eller hjelp til salgsutvikling eller møtebooking?

Ta kontakt med oss i dag for å få hjelp med å styrke vekst og salg i din bedrift.

Om Jens Kanden

Jens Kanden, Fagansvarlig og redaktør - har 18 års konsulenterfaring fra både Management, salg, salgsledelse og rekruttering, nasjonalt og internasjonalt og har 16 års ledererfaring. Jens kanden jobber til daglig som trener, rådgiver og rekruttering innenfor salg og business development. Ta kontakt på kunde@b2bsalg.no

Warning: Use of undefined constant id - assumed 'id' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/b2b/old.b2b.no/wp-content/themes/canvasb2b/functions.php on line 355

Warning: Use of undefined constant medium - assumed 'medium' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/b2b/old.b2b.no/wp-content/themes/canvasb2b/functions.php on line 355
B2B Salg

Om B2B Salg

B2B Salg AS er en ledende aktør innen rekruttering, rådgivning, trening, utleie og pilotprosjekter i salg, kundeservice, markedsføring og ledelse i forretningsmarkedet (B2B). Som nisjeleverandør har vi stor fokus på fagkompetanse, grundighet og kvalitet i våre leveranser. Ved siden av å være en ledende aktør innen rekruttering i salg og salgsledelse, jobber vi som salgsrådgivere og trenere.

Kontakt: +47 92 88 45 56
Epost:  kunde@b2bsalg.no