Lederskapsprinsipper som kan øke de ansattes produktivitet

Hva er egenskapene til vellykkede organisasjoner? Hvorfor går en bedrift konkurs mens en annen overgår alle resultatmål? Suksess eller fiasko er utrolig lett å se i ettertid, men hvordan prøver du å etablere og utvikle en organisasjon for å lykkes her og nå?

Spørsmålene har et enkelt svar, men veien kan være veldig uklar med mange utfordringer:

REKRUTTERING – INNLEIE – SALGSTRENING – LEDERUTVIKLING – MØTEBOOKING

Trenden er sentrert rundt 3 forskjellige elementer:

1. Sterk ledelse – Evnen og muligheten til å endre og å se fremover er en stor faktor. De som er proaktive og i forkant med å reagere på de neste trender gjør det nesten alltid bedre. Utvikling av medarbeidere og være et sted hvor de ansatte kan få nye utfordringer og mulighet til ytterligere karriere er også en viktig egenskap i denne kategorien.

2.”Smart Management” – Gjennomføringsevne både operativt ”fra dag til dag” og på lang sikt, gjør en stor forskjell på resultatene. De som har stort fokus på talenter, kjører talentprogrammer og forstår de ansattes behov for etterutdanning og trening er de selskapene som skiller seg ut.

3. Engasjerte medarbeidere – En av de viktigste driverne av vellykkede organisasjoner. Enten det er fleksibel arbeidstid for medarbeiderne, bedre planlegging eller forstå og belyse betydningen av den ansattes arbeid. Organisasjoner som har engasjerte arbeidstakere er mer vellykket enn sine konkurrenter.

Joyce O’Donnell Maroney, Managing Director, Workforce Institue skriver om noen av de store trekkene av vellykkede organisasjoner i boken Elements of Successful Organizations. I boken er det også lagt vekt på å få hele arbeidsstokken fokusert mot et felles mål og skape entusiasme gjennom bedre ledelse, styring og engasjement.

 

Karrieretips? - om personlig utvikling, salg, vekst og ledelse

Behov for dyktige folk i salg, markedsføring eller salgsledelse? Eller hjelp til salgsutvikling eller møtebooking?

Ta kontakt med oss i dag for å få hjelp med å styrke vekst og salg i din bedrift.

Om Jens Kanden

Jens Kanden, Fagansvarlig og redaktør - har 18 års konsulenterfaring fra både Management, salg, salgsledelse og rekruttering, nasjonalt og internasjonalt og har 16 års ledererfaring. Jens kanden jobber til daglig som trener, rådgiver og rekruttering innenfor salg og business development. Ta kontakt på kunde@b2bsalg.no

Warning: Use of undefined constant id - assumed 'id' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/b2b/old.b2b.no/wp-content/themes/canvasb2b/functions.php on line 355

Warning: Use of undefined constant medium - assumed 'medium' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/b2b/old.b2b.no/wp-content/themes/canvasb2b/functions.php on line 355
B2B Salg

Om B2B Salg

B2B Salg AS er en ledende aktør innen rekruttering, rådgivning, trening, utleie og pilotprosjekter i salg, kundeservice, markedsføring og ledelse i forretningsmarkedet (B2B). Som nisjeleverandør har vi stor fokus på fagkompetanse, grundighet og kvalitet i våre leveranser. Ved siden av å være en ledende aktør innen rekruttering i salg og salgsledelse, jobber vi som salgsrådgivere og trenere.

Kontakt: +47 92 88 45 56
Epost:  kunde@b2bsalg.no