Treningskonsepter og kurs

Graduation diploma in handB2B Salg leverer kundetilpassede kurs og treninger fra korte presentasjoner med faglig påfyll på kick-off og samlinger, til 1 dags, 2 dags og flere dagers seminarer.

Noen av våre kunder velger å ha en langsiktig plan for utvikling av sine medarbeidere, selgere og ledere med et konsept tilpasset selskapet. Eksempler kan være ”Selgerakademiet for Firma A”, ”Firma A’s kompetanseutvikling for ledere” eller ”Firma A skolen”.  Disse treningene går over lengre tid, med samlinger på 1-2 dager over måneder, kvartaler eller også år.

Utviklingsprogrammene, det være seg salgstrening, ledertrening eller trening for andre ansatte kan avsluttes med en eksamen. Hver enkelt deltager får sitt diplom på gjennomført trening.

B2B Salg bistår gjerne med råd om hvordan din bedrift kan sette opp et program og hvilke kompetanseområder og moduler dere kan bygge på. Utgangspunktet er din bedrift, deres kultur, strategi og hvilke mål dere har for kompetansehevning og utvikling. Ta gjerne kontakt med oss på kunde@b2bsalg.no for mer informasjon.

B2B Salg og Executive treningskonsepter, ledertrening, salgskurs, utviklingsprogrammer, verktøykasse kurs og våre kompetanseområder:

Lederteam, ledergruppe:

  • Strategi
  • Strategiutvikling
    • Utvikling av bedrift og avdelinger
    • Sertifiseringsprogram og kvalitetssikring av kompetanse
    • Ledererstatning
    • Rekruttering
    • Lederutviklingsprogram
  • Salgsstrategi, Go to market modell
  • Mål og målsetting
  • Implementeringsstøtte
  • Prosjektledelse og styring
  • Måling og oppfølging
  • Presentasjonsteknikk for ledere

Ledere, Salgsleder og mellomledere:

  • Lederutvikling
  • Salgslederutvikling
  • Hva kjennetegner en god leder? Hva kjennetegner en god medarbeider?
  • Grunnkurs i ledelse (praktisk rettet)
  • Argumentasjonsteknikk (Hvordan få gjennomslag for sine argument)
  • Feed-back teknikker og feed-back kultur
  • Møteledelse
  • Prestasjonsevaluering
  • Måling og oppfølging
  • Coachende lederskap
  • Manipulering og hersketeknikk
  • Kommunikasjon og samhandling
  • Motivasjon og selvledelse
  • Salgsstrategi, Salgsmodell, Salgsmetodikk
  • Salgsutvikling og Salgstaktikk
  • Salgsprosess
  • Personal og salgsledelse
  • Samtalestyring
  • Vanskelige samtaler
  • Kulturbygging
  • Business related Management
  • PresentationsStyrepresentasjon og innsalg til styre

Selgere B2B og B2C:

  • Salg og selgertrening
    • Salgssituasjon
      • Behovsanalyse, kjøpesignaler og closing
      • Oppfølging av kunder og mersalg
      • Salgsstruktur
      • Møteledelese- og deltakelse
      • Forhandlingsteknikk og salg
      • Relasjonsbygging
      • Møtebooking
    • Hurratimen
    • Suksesshistorier
    • Aktivitetsledelse – meget spennende vinkling for salgsledere
  • Grunnleggende salg for både direkte og indirekte selgere:
  • C-level Selling, salg til CEO, CFO, COO, CIO, CMO, etc, toppledelse og styrer
    Pipeline ManagementUtviklingen_av_en_selger_B2B
    Salgsmetodikk
  • Salgsprosess
  • Presentasjonsteknikk og retorikk
    • Tillegg med PowerPoint
    • Videregående kurs etter fulgt oppfølgingsplan.
    • Retorikk
  • Forhandlingsteknikk
  • Løsningssalg, konseptsalg, konsulentorientert salg, verdisalg
  • Storkundesalg KAM
  • Salgsstrategi og salgsprosess
    Kommunikasjon og kundebehandling
  • Telefonteknikk, telemarketing
  • Kundemøter / Coaching
    Bedre trivsel og økt salg

Kundesupport, kundeservice, markedsførere, ansatte med kundekontakt:

 

  • Kommunikasjon og kundebehandling.
    • Generelt, Salg
    • Medarbeidere, team, ledelse, motivasjon og samarbeid
  • Modulbasert opplæring av kundesenter
  • Service (Holdninger, Profil, Tilgjengelighet, Responstid, Kommunikasjon). Passer best som Workshop
  • med tilpassede temaer og målsetninger.
  • Personlig utvikling
  • Myke verdier
  • Skikk og bruk på seminarer
  • Kulturforskjeller (mellom flere aktuelle kulturer)
  • Åpent landskap, holdninger og kultur
  • Stress og sentralbord
  • Telefonteknikk tilpasset bransje; fra sentralbord til salg eller service
  • Bygg omdømme i ditt sentralbord, kommunikasjon, kompetanse, bevisstgjøring egen profil
    Smalltalk
  • Skriftlig kommunikasjon
  • Tillit, kundetilfredshet, gjenkjøp og kundeutvikling
  • Finn ditt potensiale – trening én til én – ansatte og ledere
  • Karriererådgivning og personlig coaching
  • Hvordan bli mest populær på fest
  • Forføringsteknikk

Workshops:

  • Teamutvikling – Skap et winning team
  • Workshop salgsstrateg – Etabler en salgsmodell som fungerer i praksis – B2B Salgs 3 x P
  • New Business – Finn og vinn flere nye kunder  – en 9-trinnsmodell og mal for nysalg
  • Workshop salgsprosess –  Få flere nye kunder, få flere fornøyde og lojale kunder

Coaching innen alle temaer.
Analyser og individuell og teambasert gjennomgang, tilpasset selskapets behov.
Les mer under Analyseverktøy.

  • Lederanalyse
  • Selgeranalyse
  • Mearbeideranalyse
  • Teamanalyse

Husk at alle kurs kan være grunnlag for skreddersøm slik at vi treffer dine behov. B2B Salg er spesialisert på det profesjonelle markedet (B2B). Noen av våre treninger og oppdrag er også fokusert mot B2C markedet, som krever en litt annen tilnærming. Vårt nettverk og vår fagkompetanse omfavner salg, markedsføring og ledelse.

B2B Salg leverer tjenester til alle bransjer og har kunder i hele Norge. Noen av våre kunder er også Nordiske selskaper. 

Vil du vite mer om hvordan vi kan bistå med trening og utvikling og hjelpe dere til å oppnå bedre resultater? 

Ta kontakt med oss i dag: 
Tlf.: +47 22 12 03 25
Mail: kunde@b2bsalg.no

Følg oss gjerne på våre sosiale nettsteder:

B2B LinkedIn – bedriftsside
B2B LinkedIn – presentasjonsside
B2B Facebook – rekruttering
B2B Facebook – salg
B2B Twitter
B2B Instagram

Meld deg på vårt nyhetsbrev, hvor du kan få tips om ledelse, salgsledelse, salgstrening, salg, vekst, utvikling, strategi, HR og rekruttering: Abonner på nyhetsbrev.